اولین قدم در حفظ محیط زیست آموزش کاهش تولید پسماند
 
ظروف یکبار مصرف گیاهی شرکت ره آور بنیان کرد(خدمتگذار طبیعت)
توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی
 
 

استاد دانشگاه محیط زیست و پسماند گفت: اولین قدم در حفظ محیط زیست و پسماند این است که به شهروندان آموزش دهیم پسماند کمتری تولید کنند.
به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره محیط زیست شهری، حسن اصیلیان افزود: متاسفانه آمار تولید پسماند در کشور ما بسیار بالاست و باید برای کم کردن این مشکل ابتدا به کاهش تولید بپردازیم که این کار جز از طریق اطلاع رسانی و آموزش به مردم صورت نمی گیرد.
وی اطلاع رسانی را یکی از جنبه های آموزش دانست و اظهار داشت: در بحث آموزش تاکیدمان بر اطلاع رسانی است. هر چه اطلاع رسانی بهتر و جذاب تر صورت بگیرد شهروندان که تولید کننده پسماند هستند می توانند در زمینه تفکیک زباله از مبدا و مباحث مرتبط دیگر موضوعات مرتبط با پسماند به شهرداری کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه اگر تولید پسماند بدون حساب و برنامه ریزی باشد، جمع آوری اش نیز با برنامه نباشد و محل دفن نیز با مطالعه انتخاب نشود می تواند خسارت جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد کند. آلودگی خاک، آب های زیر زمین و سطحی و رودخانه های نزدیک این محل ها تاثیر بسیار بدی بر محیط زیست دارد و از سوی دیگر در اثر سوختن این زباله ها خاکستر آنها نیز خطرات زیست محیطی بسیاری را برای طبیعت به همراه دارد. بنابراین باید از جهات مختلف به بحث پسماند نگاه شود.
این استاد دانشگاه  با تاکید بر اینکه پسماند محیط زیست شهری و منطقه ای را هم تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: هر چند نرخ تولد پسماند در استان ها متفاوت است اما سرانه تولید پسماند در کشورمان نسبت به دنیا بالاتر است. این جشنواره ها اگر حساب شده و با برنامه ریزی منسجم برگزار شود، می تواند  با آگاه کردن مردم و اطلاع رسانی به عنوان یک مبحث آموزش دهنده کمک کند.
حسن اصیلیان با بیان اینکه ظروف پلاستیکی زمان تجزیه بسیار بالایی دارند و استفاده از آنها به صلاح محیط زیست شهری و .. نیست، اظهار داشت:  این ظروف از 500 تا 700 سال و بعضی مواقع تا 1000 طول می کشد تا در محیط تجزیه شوند.  دو سه سال پیش پیگیری صورت گرفت تا ظروف یکبار مصرف پلاستیکی تولید نشد و تولید ظروف براساس مواد گیاهی شودکه به محیط زیست آسیبی نمی رسانند.
وی افزود: هر چند توجهاتی نسبت به این موضوع صورت گرفت و خوشبختانه امروز در بعضی مکان ها از این ظروف گیاهی استفاده می شود اما همچنان ظروف پلاستیکی در بازار موجود است و ظروف گیاهی به تولید انبوه نرسیدند تا مردم  تنها از نمونه طبیعی و سازگار با طبیعت استفاده کنند. بنابراین تولید انبوه می تواند کمک بسیاری به حل این مشکل بکند.
وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه های دنیا روی بحث بازیافت و مواد قابل تجزیه سرمایه گذاری های بسیاری صورت گرفته است، گفت: باید به سمت تولید مواد قابل بازیافت برویم تا به محیط زیست آسیب نرسد.  برای تغییر روند موجود هم باید فرهنگ سازی کرد تا مردم از ظروف گیاهی استفاده کنند و در کنار تولید نشدن ظروف پلاستیکی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه ها و برگزاری جشنواره های این شکلی می تواند به تغییر روند کمک کند.
  شرکت ره آورد بنیان کرد

ادامه مطلب . . .


(www.rahavarco.com)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


شرکت ره آور بنیان کرد اولین و بزررگترین مجتمع توزیع ظروف یکبارمصرف گیاهی www.rahavarco.com آدرس دفتر مركزي : تهران - جردن ، خیابان اسفندیار ، پلاک 6 ، طبقه اول 88783180– 88784257– 021
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی و آدرس rahavar-bonian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 64399
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 64399
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما